Siukum Balala Siukum Balala
1388
BLOG

Odloty

Siukum Balala Siukum Balala Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 72

Jesień weszła w okres dojrzały. Rozsiadła się, rozpanoszyła kolorami i wszystko wskazuje, że do zimowego przesilenia nic już się nie zmieni. Pewnie wielu się ze mną nie zgodzi, wielu będzie miało mi za złe, za twierdzenie, że angielska jesień jest od polskiej jesieni ładniejsza. Niestety jest ładniejsza. Przede wszystkim to co w Polsce nazywamy " złotą jesienią " i co trwa w Polsce czasem tylko do połowy września, w północnej Anglii trwa nieraz i do końca listopada. Przyjemnym zaskoczeniem są mniejsze - niż wiosną - opady, a średnia temperatura października to ok 13 stopni.

No i kolorami bije angielska jesień, nasze polskie babie lato. Samych odcieni w zakresie koloru żółtego mamy 8, w zakresie miedziano - złotym 4 odcienie, amber - gold, 3 lata w zawieszniu na 6 i pasmo czerwieni to 3 odcienie. Oczywiście zieleń nie kapituluje nie tylko na mojej tui. Krzepkie jesiony ani myślą ulegać jesieni i stoją w zielonych kubraczkach jakby to był środek lata. Odwiedzający ten blog wiedzą, że zawsze w pierwszej dekadzie listopda blog jest zamknięty z przyczyn od autora niezależnych. Mimo tak pięknej jesieni odzywa się ptasi zew, który każe mi ruszyć na południe, za ptakami. Tej jesieni wyjątku nie będzie i jutro ruszam w drogę. Jednak tej jesieni nieco zmodyfikowałem trasę migracji. Najpierw na wschód. Potem bardzo daleko na północ, by wreszcie zawrócić na południe i wylądować nad Biskajem, jak to się przed wojną w pewnych kręgach mawiało. W jakich kręgach ? dla ułatwienia dodam, że nie noszono w tych kręgach czapek typu " uszanka "

Potem przez Akwitanię do Owernii i na blog - mam nadzieję - powrócę na dobre 15 listopada o godzinie 11:30. Do zobaczenia. 
PS. Oczywiście ja już mam pewne doświadczenie i potrafię nabyć - gdziekolwiek jestem - kartę SIM z dostępem do internetu, więc jeśli coś interesującego się wydarzy na pewno tu wpadnę. 11 listopada na pewno, choć wówczas - w Armistice - będe maszerował ramię w ramię z Legią Cudzoziemską.

Odloty

Zobacz galerię zdjęć:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości