Siukum Balala Siukum Balala
1307
BLOG

Kim byłbym bez Salonu 24 ?

Siukum Balala Siukum Balala Polityka Obserwuj notkę 108

Kim byłbym bez Salonu 24 ?

Kim byłbym bez Salonu 24 ?

Tu potrzebne jest krótkie, żołnierskie zdanie. Byłbym nikim. Moje notowania na giełdzie towarzyskiej u cioci Jadzi na imieninach plasowałyby się ciut wyżej niż " Nepszabadsag " na giełdzie budapesztańskiej i pewnie poniżej niż notowania Gazety Wyborczej na warszawskim parkiecie. Chodzi mi o rzetelność, jakość i atrakcyjność informacyjnego przekazu. Dzięki Salonowi 24 moje akcje u cioci Jadzi szybują wysoko, bo uchodzę za eksperta. Dekadę temu imponowałem wszystkim tęgą głową. Czwarta rano, imieniny u cioci Jadzi na finiszu, impreza udana, ciocia jak zwykle zadowolona, goście dopisali, leżą pod stołem jak " metry " w lesie, a ja na chodzie. Silny, zwarty, gotowy. A kosztowałem ze wszystkimi, wszystkiego po równo. 
- Ciociu, może coś pomóc, może pozbierać ze stołu, może pokot zanieść na górę i do snu ułożyć ?

Taki byłem. Jednak z upływem lat słabłem, głowa już nie ta. Dlatego zmieniłem taktykę, dalej używam głowy, ale inaczej. Dzięki Salonowi jestem na imprezkach rodzinnych ekspertem od wszystkiego. To stało się zupełnym przypadkiem. Gdyby nie Salon 24 pewnie dziś przybijałbym czółkiem gwoździe do stołu, a tak jestem w centrum uwagi i objaśniam wszystkim ciociom i wujkom zawiłości współczesnego świata. Zawiłości biznesu, medycyny, trybunałów, niechcianej ciąży, sądu najwyższego i ostatecznego, sztuki, budownictwa, Bronisława Komorowskiego, aerodynamiki, klimakterium itd, itd.

Ta - mimochodem - edukacja i wznoszenie się na coraz wyższy poziom wiedzy, kompetencji, erudycji i profesjonalizmu odbywa się za sprawą niesłychanej  obfitości ekspertów od wiedzy wszelakiej, publikujących swoje notki na salonie. Dzięki temu międzynarodowe prawo lotnicze mam w paluszku. W paluszku ? to mało. Mam pod paznokciem. Reszta paluszków na inną wiedzę. Zagadnienia air traffic, klasyfikowanie lotów na cywilne wojskowe, mechanika lotu, aerodynamika płata, pilotowanie samolotu pasażerskiego nie z kokpitu, a z ogona - znam na wylot. Porozumiewanie się pilotów za pomocą bezgłośnego ruchu warg też rozgryzam. Tę wiedzę zdobyłem rejestrując konto na Salonie 24, jakieś pięć  lat temu.

Jednak od roku moja edukacja wyraźnie przyspieszyła i to czego " się Jaś nie nauczył " nadrabiam z prędkością jednego Macha na  salonowym uniwersytecie latającym. 
W zasadzie mogę uważać się za prawnika - konstytucjonalistę. Znam mechanizmy stanowienia prawa, wiem kto nad przestrzeganiem prawa czuwa, wiem kiedy jest zgodne z Konstytucją, a kiedy niezgodne. Wiem już, że Bogdan Borusewicz przyzna wkrótce sędziemu Rzeplińskiemu Gdańską  Pokojową Nagrodę Nobla.

Przymiotnik " wenecka " kojarzył  mi się zawsze z laguną. Wujkom i ciociom którym referowałem pobyt w Wenecji, w tym pięknym, niezwykłym miejscu, też " wenecka " kojarzyła się z laguną. Dziś przymitnik "wenecka" kojarzy się nam wszystkim z komisją dżentelmenów podróżujących z neseserkiem, takim samym z jakim ja podróżuję ... i mogącymi tyle co mogę i ja. Różnica taka, że ja podróżuję za swoje, a komisja wenecka za pieniądze europodatnika.

Reforma edukacji i służby zdrowia ? mógłbym rozprawiać godzinami wspominając panią  Kopacz i panią w czerwonym żakieciku. Poza tym za Katonem Starszym powtórzę : Kartagina musi być zniszczona. Gimnazja też - bowiem słówko " gimbaza " stało się synonimem upadku polskiej oświaty i wychowawczej klęski.

Aborcja, ciąża, antykoncepcja ? Tu jestem prawdziwym ekspertem. Wszystkie skomplikowane terminy typu : zygota, embrion, in vitro, prokreacja, owulacja, ejakulacja, menstruacja, dylatacja, mam na podorędziu i chętnie używam w dyskusjach. Sorry, dylatacja to nie. Tego używam w czasie dyskusji o budownictwie i " mieszkanie + " oraz podczas omawiania teorii względności. Bo i o takich sprawach dyskutuje się u cioci Jadzi na imieninach. W kwestii  aborcji jestem  w stanie odpowiedzieć na każde pytanie, i w sposób lakoniczny i wyczerpująco. Już słyszę te pełne nadziei pytania leciwych cioć 
- Czy Hanna Bakuła może urodzić dziecko ? 
- Nie 
… a za chwilę pytają wujowie z lubieżnym błyskiem w oczach 
- A czy Anna Grodzka może urodzić syna, posadzić drzewo i wybudować dom ? 
- Tak, o ile Ziobro nie wyaresztuje wszystkich ginekologów, medycyna pójdzie do przodu i uda się przeszczepić macicę Hanny Bakuły Annie Grodzkiej. A tak w ogóle to ręce precz od mojej macicy. W temacie aborcji jestem kuty na cztery łapy.

Kim byłbym bez Salonu 24 ?

W tym tygodniu nadrabiam zaległości z helikopterów i biznesowych strategii  negocjacyjnych. Materiału na salonie w bród, więc do końca tygodnia uzupełnię luki w temacie. To mnie zadziwia i imponuje jednocześnie, że salonowi eksperci mając do dyspozycji jedynie dane techniczne helikopterów zaczerpnięte z wiki są w stanie pisać notki, referaty, raporty i memoranda, których nie powstydziłyby się komisje eksperckie Pentagonu. Ta wiedza już wkrótce będzie mi przydatna. W listopadzie lecę na urodziny stryja Aleksandra do Francji i sprawę Caracali przedyskutujemy dogłębnie, w tej kwestii nie może być między nami żadnych rozbieżności. Nie chcemy  umierać za Caracale, ale nie może być i tak, że Siemoniak daje słowo honoru, a pan Antoni wszystko wywraca. Czy tak się robi deal ? Może uda się to i owo odkręcić ? Takie pieniądze poszły bokiem, takie pieniądze. Francuzi zażądają zwrotu. Będę już kończył, bo czasu mało do listopada, muszę podgonić z materiałem.

PS. Zdjęcia z Air Show w Waddington salonowi eksperci piszący o helikopterach mogą używać do ilustrowania swoich referatów. Wy dzielicie się posiadaną wiedzą to i ja podzielę się chociaż tym co mam na karcie SD. Dzięki za wszystko.

Kim byłbym bez Salonu 24 ?

Zobacz galerię zdjęć:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka