Nowe Volvo Lutka
Nowe Volvo Lutka
Siukum Balala Siukum Balala
920
BLOG

Lutek jeździ dla Przewozów Ogólnokrajowych

Siukum Balala Siukum Balala Gospodarka Obserwuj notkę 59

 Kiedy pracowałem jako kelner w zajeździe pod Płońskiem nagrałem przypadkowo rozmowę kierowców TIR - ów prowadzoną przez CB radio. Ponieważ należy to do moich obowiązków z rozmowy sporządziłem stenogram, wysłałem gdzie trzeba i nie wracałem do sprawy, uznajac ją za nieistotną. Zamieściłem jedynie stenogram rozmowy na swoim blogu w ramach tzw " zabawy słowem " Był to świetny przykład języka środowiskowego, uznałem żargon kierowców za zabawny i podzieliłem się swoimi badaniami językowymi z czytelnikami. Rozmowę uznawałem za nieistotna do wczoraj. Wczoraj dowiedziałem się, że jeden z bohaterów rozmowy kierowca Lutek przeszedł jednak  do Przewozów Ogólnopolskich, więc było to planowane dużo wcześniej. Trwały jedynie targi z kierowniczką spedycji o stawki. Widać wszystko poszło po myśli Lutka, skoro zdecydował się jeździć dla nich. Tylko tak się zastanawiam gdzie Lutek pójdzie jak się nie sprawdzi w Przewozach Ogólnopolskich ? 

Jedyne etaty w tej chwili tylko w Spedycji Lokalnych Dostawców u Leszka Młynarza, ale tam nieciekawe stawki skoro Napierak też przeszedł do Przewozów Ogólnopolskich  razem z Lutkiem. Napierak podobno miał już dość jazdy ruskimi " Kamazami " Ile można ? Mam nadzieję, że czytelnicy wybaczą mi odgrzewaną notkę, ale dziś już nie zdąże niczego o Lutku i Napieraku skrobnąć, bo za dwie godziny mam pociąg do Glasgow i parę dni mnie tu nie będzie. Tak pociąg. A co ? chciałbym posmakować  i ja tej niedoli jakiej doświadcza polski rząd na uchodźctwie. Bilet bez rezerwacji, dwie przesiadki, kompletny kolejowy survival. Być może będę stał w przejściu międzywagonowym. Ale dam radę, pani premier daje radę to i ja nie mogę pękać jak guma w Miśka Iveco. 

 

- Mobilki ! mobilki ! jak dróżka na Warszawę ? 
- Do Płońska masz czysto, za Płońskiem krokodylki 
- O ! kuźwa, muszę gdzieś stanąć, chyba mam 
coś w wydychanym jeszcze. Pochlaliśmy 
wczoraj w Miłomłynie z Lutkiem z zielonego Volvo 
- Znasz Lutka z zielonego Volvo ? 
- No jak nie znam, jak znam
- A to ty Bronek ? 
- No jak nie ja jak ja
- Dalej srebrną Magnumką śmigasz ? 
- No a jak, przejdź na " dziesiąty " nie będziemy 
" ogólnego " blokować 
- Bronek, Bronek ze srebrnej Magnumki ! 
- Jestem, jestem koleżko 
- Mów co u Lutka 
- No co u Lutka, dobrze nie jest, jeździł długo w 
Przewozach i Spedycji u Kaczorowskiego, coś 
sie poprztykali i do końca miesiący tylko jeździ, a potem zdaje  ciągnik i lejce na półkę, szkoda chłopa 
- Krucho sie porobiło teraz z robotą dla szoferów.
Pamiętasz Tadka Cymaniaka ? a Jacka Kuraka z Gdańska ? 
- Cymaniaka pamiętam, ale Kuraka nie kojarzę
- No jak nie kojarzysz Kuraka ? Do Belgii ciągał wahadło 
z DHL, nie słyszałes jak go na suszarkę pod Warszawą 
trzasnęli ? 140 miał na zegarku, jarzysz i to z naczepą. 
- Aaa ! no jasne,  że kojarzę.
- A co z Cymaniakiem ? 
- Też u baby siedzi, robotę stracił
- Pamiętasz Migusia ze Śląska ? 
- Nie pamiętam
- No jak nie pamiętasz, taki drobniutki był z bródką, też jakiś czas u Kaczorowskiego śmigał Manem 
- No, ja,  teraz wiem 
- Ten co w kabinie czerwone stringi woził ? i laski 
na string rwał ? 
- Ten sam, też roboty nie ma, co się porobiło ? 
- Ja też chyba na wylocie jestem, nie wiem jak długo 
- A nie próbowałeś pytać w Przewozach Ogólnokrajowych ? 
- Tam biorą jak leci, abyś miał C + E i ADR-y dobrze jakbyś miał
- Mobilki ! mobilki ! coście sie tak rozgadali koleżcy ? 
- Tu Lutek z zielonego Volvo
- Powitać, powitać Lutek, kopę lat
- Podobno jesteś na wylocie u Kaczorowskiego ? 
- No jestem, nie szło się dogadać, przepływomierze pozakładał 
- Lutek zgłoś się do Przewozów Ogólnopolskich, z twoim 
doświadczeniem wezmą cię z pocałowaniem ręki . 
- Wiem, wiem slyszałem , 130 kierowców odeszło z oddziału w Bydgoszczy, nie płacą podobno na czas i z " ropką " nie idzie już tak kręcić jak kiedyś
- Lutek nie wybrzydzaj, abyś sie załapał, do emeryturki dojeździsz
ile ci tam zostało ? 
- Ale jakbym miał przejść na takich warunkach jak Misiek z Iveco to 
niech się walą 
- Lutek daj spokój, co ty się do Miśka z Iveco porównujesz
Misiek to nieporozumienie, na wylocie. 
- A co się stało ? na taką stawkę poszedł, że chłopakom szczeny 
opadły 
- Co się stało ? co się stało ? pojechał pierwszym kursem do 
Tesco do Lublina i dzwona zaliczył. Jarzysz ? Taki szoferak 
- Bronek a co z Kloskowską ? on też przeszła od Kaczorowskiego 
miała im rozkręcić biznes, klientów przyciągnąć, co z nią ? 
- Daj spokój, kolejna wtopa. Siedzi na spedycji i chłopakom tacho 
rozpisuje. 
- To co mam pogadać w twojej sprawie Lutek ? 
- To pogadaj, tylko pamiętaj ja swoje lata mam i swoje wyjeżdżone mam nawet na Kamazie, ja się nie będę miział jak Misiek, albo Kloskowska. Mogę przejść, ale bez miziania, żadnego miziania nie będzie
- Dobra pogadam, nara 
- Szrokości, szerokości chłopaki 
- Szerokości Lutek.
 

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka